Döne Döne 9 ay Bitti...Uyku Hasreti Bitmedi.

9. ayı geride bıraktığımız bu gelmeyen yaz günlerinde neler yapabiliyoruz, en çok neleri seviyoruz...

Emekleme ve yürüme tabii ki henüz yok. Emekleme yok dediysek istediği yere gidebileceği dönme hareketleri var, bir de geri geri emeklemesi. nasıl uydurdu nasıl bir içgüdüdür bilmiyorum ama döne döne istediği yere gidebiliyor, yönünü ayarlayabiliyor. Önce bacaklarını sonra belini en sonda kafasını ittirerek ilerliyor. son zamanlarımız çoğunlukta yerde oyun halısında geçiyor. Bir de emekleme poziyonunda kendini ileri geri atıyor. Özellikle geceleri. Biz bu hareketlere gece sporu diyoruz.

Desteksiz oturup çay takımları ile oynuyoruz. O daha çok aldığı şeyleri birbirine vuruyor ama ben ısrarla çay yapıp içiyorum. Oturmaya başladığından beri oyalanması daha kolay oldu. Oyun oynamak biraz daha anlam kazandı.

Son 3 gündür Baba Del Del gibi bizim anlam yüklediğimiz ama sadece onun çıkardığı farklı sesler başladı. Açıkçası anne demesi gibi bir beklentim yok henüz. Ağlarken çıkardığı nameli nanne sesleri ile kendimi avutuyorum.

Masuscuktan hapşurmak "ha ha hapşu" en çok güldüğü şeylerden biri. Hem korkuyor hem de kıkırdıyor. Ama tabii bir ce eeee değil. ce eee lerimiz şekil değiştirdi. Çok ileri seviye ce eee oynarız. Battaniye veya hafif bir tekstil ürününü itina ile üzerine örtüyorum. Eliyle kavrayıp çekebiliyor. tabii ki ce eee sesini bekliyor muzaffer komutan edasıyla. Bir de battaniyenin altına girip çadır yapma var ama sanırım daha anlamını kavrayamıyor. hopp yine bağlıyoruz cee eee ye.

Emzirme devam. Ama tabii artık sadece emzik vazifesi. Beslenme amaçlı olduğunu sanmıyorum. Mamasını yerken hafif uyku bastırırsa 180 cc mamayı hüpletmesine rağmen memeee diye bağırıyor. çıkardığı ses daha çok ciyakkk ama anne yüreği anlıyor. Sadece uyurken veya şekerleme yapmak için kullanıyor.

Sabah kahvaltı, meyve,sebze çorbası,yoğurt, bazen muhallebi bazen mama tam gaz gidiyor. Tabii artık yedirmek daha zor. Fırt diye tutunup kalkıveriyor kucağıma, şak diye kaşığı tutup her yerimizi yemek yapıveriyor, istemedi mi kafasını çeviriveriyor.

Gece hala genelde anne baba yatağında yatıyor. Odasına alıştırmak lazım evet ama uyku genel olarak o kadar büyük bir problem ki yerini dert edemiyorum. Çünkü ne gündüz ne de gece doğr düzgün uyumuyor. Son zamanlarda kucakta dolaşarak uyuma gibi bir talebi var. Lakin anlamamazlıktan geliyorum. Sabah uyandığımda saçımı çekiyor oluyor. Ben anlamıyorum galiba benden daha az uyuyor.

Banyo ile ilgili sıkıntılarımız çok şükür ortadan kalktı. Geçtiğimiz ay boyunca suya siyanür efendime söyleyeyim bir asit muamelesi yapıyordu. Banyodan çıkana kadar inanın kullandığımız su göz yaşlarından azdı.Havaların da ısınması ile su ile sürekli haşır neşir olunca oynamayı öğrendi.

Bilindiği üzere dişlerden haber uçar yok.Yürümenin, konuşmanın bir de dişin standartı yokmuş efendim. De artık okula başlayacak çıksın dişleri demi.

Şimdilik bizde bunlar var sizlerden ne haber.


Yorumlar