Ek Gıdaya Mı Geçtik, Ek Gıda mı Bize Geçti Belli Değil

Hasretle beklenen gun geldi.5 aylik son kontrolumuzde ek gidaya alistirma icin ilk besinlerimize vizeyi aldik. Oglen meyve suyu yerse posasi, ikindi yogurt,aksam da muhallebi. Ah kizim buyudu bir heves bir heves. Ne guzel gun geldi catti. Hemen cam rende aldik. Kosa kosa gidip en guzel en organik elmayi,organik pirinc unu,organik irmik, keciboynuzu pekmez,yogurt ve gunluk sut aldik. Aile icinde adimin organige cikmasi tesaduf degil yani.

Cam rendede elmayi rendeledik, agiz mendillerinden bir tanesini bunun icin ayirdik.Posayi mendilin icine koyup iyice sıktık.Once kasikla verdik suyu baktik guzel guzel yiyo biberona koyduk.ilk 2 gun bir elmanin yarisini verdik.3.gun bir tam elmanin suyunu icti.3 gun kuralina gore bugun dorduncu gun. Yeni meyva armuta gectik.meyve ile ilgili bir kisitimiz yok.her meyveyi verebilirsin dedi doktor.Elimizde kameralar basladik yeni seyleri denemeye.

Biberon ile veriliyorsa mendilden suzulse de tortu kalabiliyor.Bu tortular biberonun deligini tikayip bebeyi delirtebiliyor.ekstra bir suzgec ruh sagliginiz icin faydali olacaktir.

3 gun kurali: Yeni gidalara baslarken alerjik reaksiyonlari anlayabilmek icin tek bir gidayi 3 gun ustuste verip reaksiyon var mi diye bakiliyor.Eger bir sorun yoksa yeni gidaya geciliyor.

Muhallebi en katiya yakin gida oldugu icin icin beni en tedirgin eden oğün oldu.Ne olur ne olmaz yalnizken yedirmemeye calisiyorum.buna da alisacagim herhalde.Doktor hazir muhallebi degil evde pirinc unu ve irmikle hazirlanan muhallebiyi onerdi. 110 ml yani bir cay bardagi suya bir tatli kasigi pirinc unu koyup karistira karistira pisiriyoruz.5 10 dakika gectikten sonra yarim tatli kasigi irmik de koyuyoruz.5 10 dakika daha pisiriyoruz. Atesten aldiktan sonra da bir kasik keciboynuzu pekmezi koyuyoruz. Pekmez herhangi biri olabilir dedi doktor. Ama ablam keciboynuzu pekmezi ile emiri oyle guclu buyuttu ki ben de keciboynuzu pekmezi vermeye karar verdim.

Iste zurnanin zurt dedigi yer...evde yogurt yapmak.anane gozetiminde,elde telefon dilimizde dua basladik yogurt yapmaya. Basariya bugun ulastik cok sukur. Buyumuste yogurt tarifi verirmisim hadi buyurun

Duasini ilk defa duydum.Ne olur ne olmaz burada dursun"benim elim degil fatima ananin eli olsun.yiyene sifa olsun" ben ekstradan yogurdu uykuya yatirdigimiz icin "eeee eee piş piş diyorum":) ilk 2 gun 100 ml sute 1 tatli kasigi yogurt ile yaptim.Önce sutu kaynatiyoruz.sogumasini bekleyip uzerindeki kaymagi alip serce parmagimizi sute batiriyoruz.icimizden 7 ye kadar sayip elimiz yanmiyorsa ideal sicakliktadir demek oluyor.Icine bir cay kasigi yogurdu koyup karistiryorum.kavanozun kapagina bir havlu kagit koyup sikica kapatiyorum.uzerini de sikica havlu ile sarip firinin icine koyuyorum.isterseniz firini 50 derece de biraz isitip kapatabilirsiniz.ama dun yakmadan yaptim cok daha iyi tutmus. Aksam ustu 4 gibi koyup ertesi sabah cikariyorum.

Bir de yogurt makinasi ile denedim onda da gayet guzel tuttu. 1 litre sute 50 ml yogurt ile bol bol yapiliyor.aksam koyup sabah aliyorum.ekstra hic bir seye gerek yok.

Doktor mama vermeyi kes sadece bunlar ve meme emsin dedi.Ama hayat bana cekilmesi cok zor hale geldi.bildigin cocuk acliktan surekli bagiriyor.yapacak bir sey yok mecbur aralarda bazen mama vermek zorunda kaliyorum.gunde 2 defayi gecirmeme calisiyorum ama.Bu vesile ile bu cocuk ac doymuyor gunleri geri dondu.Doktor ve aile buyukleri arasindaki dengeyi kurmak ip uzerinde yuruyen cambazin isi kadar zor.

Duzen oturana kadar azcik sinir hastasi oluyor insan.Her doktor her cocuga farkli bir sey veriyor.Dolayisiyla da her kafadan bir ses cikiyor.Dgru mu yanlis mi yapiyorum acaba derken ek gidaya hevesle baslayan anne 4 saatte bir mama aralarda emzirmeyi ozler hale geliyor. Bu da gececek insallah.

Bir de yeni gidalar ile beraber inatci lekeler, onluklerde koca koca elmalar basliyor.Bakalim bununla nasil basa cikacagiz

Yorumlar