Minik Kuzunun Kalbi Masum Üfürüyor...

Minik Kuzunun ikinci ay rutin kontrolüne gittik 30 Ekim'de. Doktor kalbi dinleyecek,boyuna kilosuna bakacak ve aşılarını yapacaktı. 2.ay kontrolünde karma, verem,zatürre aşısını rutin olarak yapıyorlar. Doktor kalbini dinlerken normalden biraz daha fazla oyalanıp gıcıma hamilelikte 3 boyutlu ultrason yapılmış mıydı diye sordu. Tüm diğer konularda metanetli sandığım kendim Asya ile ilgili konularda kontrolümü kaybediyorum. Yolunda gitmeyen bir şeyler olduğu belliydi. Kalbinde üfürüm duyuyorum deyiverdi doktor.  Nedendir bilinmez koltuğa yığılıverdim. Şimdilik bir şey yapmaya gerek yok, gelecek ayki kontrolde de duyarsam bir eko çekeriz dedi. O kadar rahat söyledi ki. Üfürme nedir, neden olur, nelere yol açar açıklamadı bile. Ben üfürme nedir bilmediğim için kalbinde bir sorun olduğu düşüncesine takıldım kaldım. Asya aşılardan sonra kıyameti koparıp, çok ağladığı için hemen hastanenin emzirme odasına indim. Bir yandan emziriyor, bir yandan da ağlıyordum. Odadaki kadınlardan biri sordu ne oldu diye. Ben anlatınca da aynı hastanede başka bir doktoru önerdi.Can havli ile o doktorun sekreterine gidip yalvarıp doktorun odasına girdik. Olayı anlatınca muayene etmesine gerek olmadığını üfürük duyduysa üfürüğün olduğunu söyledi. Çocuk doktorluğunu bırakıp bir danışman gibi benimle konuşmaya başladı. Üfürük nedir, nelere yol açabilir açıkladı. Üfürüğün sandığım gibi bir şey olmadığını, kalbi delik olsa bile bir insanın sağlıkla yaşayabildiğini sadece Türk filmlerinde insanların delik kalp yüzünden öldüğünü söyledi. Eko çektirmek için bebek açısından hiç bir acelemiz yokmuş ama benim psikolojim için hemen gidip çektirin dedi.

Biz ancak 1 hafta sonrasına randevu alabildik ve bugün ekosu çekildi Asya'nın.  Çok şükür masum üfürme çıktı. Doktorun açıkladığına daha doğrusu benim anladığıma göre; Anne karnında akciğer çalışmadığını için farklı bir mekanizma ile kalp çalışıyormuş. Doğum ile beraber bu geçici mekanizma ortadan kalkmaya başlıyor, zamanla da tamamen kapanıyormuş. Bu geçici kanallardan gelen ses de üfürme olarak duyulabiliyormuş. Korkulacak, kalp ile ilgili bir sorun yokmuş yani. Bana da sakin ol bir sürü çocukta oluyor masumdur demişlerdi ama içim rahat etmemişti.Edebiliyorsa sizin etsin ve inşallah hiç bir şey çıkmasın.



Eko denilen şeyde ne yapıyorlar onu da anlatayım. Kasık ve karın boşluğunu elle muayene ediyor. Sonra hamileyken karnımıza tuttukları ultrason cihazı var ya onun daha minik uçlusunu kalbine yapıştırıyor. 15 dakika kadar bilmem neresi bilemem kaç milim diye ölçümler yapıyor. Sen yüreğin böyle ağzında, kalp krizi geçirmene ramak kala doktorun ağzının içine bakıyorsun ve inşallah çok şükür herkese bir sorun yok diyor.. (Mimiksiz doktorlardan nefret ediyorum. Yolunda gitmeyen bir şey yoksa accık gülümse de içimiz açılmasın dimi. )

Peki Asya ne yaptı? Benim cesur kızım duvardaki hayvanları seyretti, makinadan ses çıkınca bilgisayara ve bol bol doktorun suratına baktı. Ben sürekli arkadan şarkılarımla kendisine eşlik ettim.Hiç ağlamadan atlattık inanmazsın. Gurur duydum minik kuzumla...

Yorumlar