18. Hafta Doktor Kontrolü...

Doktor saati ve günü konusunda anlamsız bir muhafazakarlığım var. Mutlaka Cuma günü saat 11:00 randevusunu alıyorum. Doğumda aynı vakit olursa şaşırmam. ne de olsa Sekiz'i 9 ay boyunca hep aynı gün ve saatlerde dürtüklüyoruz. Gıcım şuana kadar tüm randevularımızda yanımızdaydı. Baba olarak asli görevlerini yapmaya şimdi başladı bile. Bunlardan başlıcaları; beni sakinleştirmek, lojistik destek sağlamak (su, yiyecek, ulaşım,moral ), kamera çekimi, sonrasında benim anlamadığım noktaları takip edip bana hatırlatmak...vb. Sekiz'in doktor randevuları ile ilgili çok güzel bir arşivi var. Hem baştan sona ultrason görüntüleri hem de bizim konuşmalarımız ve ilk tepkilerimiz. O sırada o kadar heyecanlı oluyor ki insan çoğu şeyi göremiyor, duyamıyor. Ama ultrason açılırken başlayan bir telefon kamerası sonradan doya doya izlemeniz için çok iyi oluyor. Şiddetle tavsiye ederim.Tabii bunu sizin dışında biri çekiyor olmalı. Bu yüzden eşler bence her randevuya gelmeli. tabii sırf bu yüzden değil:) Henüz hareketlerini hissedemediğimden her doktordan sonra hamile olduğuma emin oluyorum. Aynı şekilde o da baba olacağı fikrine daha çok alışıyor.3 haftadır biriktirdiğim sorularım vardı. İşte onlar ve doktorun cevapları:

18. hafta doktor kontrolünden çıkan sonuçlar 1: Her sabah ve her akşam lavaboda bir koyun kesmişim kadar kana yol açan diş eti kanamaları.

Normal bir durum. Yumuşak diş fırçası ve Sensodyne diş macunu denenebilir. Geçmez ise endişelenilecek bir durum yok.


18. hafta doktor kontrolünden çıkan sonuçlar 2:Demir hapı kullanmaya başladıktan sonra sol alnımda isilik gibi lekeler dökmeye başladım. 


Demir hapı değil ama güneş ile alakalı olabilirmiş. Dışarı çıkarken artık güneş kremi sürmekte fayda varmış.


18. hafta doktor kontrolünden çıkan sonuçlar 3:

Geçen gece gelen  bunaltı. Hani böyle sanki bebeğine bir şey olmuş, içinde kıskaçlar tüm organlarını sıkıştırıyormuş da acıdan ağlıyormuş gibi bir his veren iç sıkıntısını mutakip ağlamalar.


Ben ben değilmişim artık. Regl dönemlerinde 1 birim olan hormanal değişiklikler şimdi 100 katına çıkmış. Bunun için benim yapabilecek bir şeyim yokmuş. Doktor Gıcım'a dönüp böyle durumlarda alın dışarı gezmeye götürün kafası dağılsın dedi. 

Bir de bu bebeği kaybetme korkusu "Anneler Kulübüne Hoşgeldin" demekmiş. Doğduktan sonra da geçmeyecek hatta artacakmış. Annelik istifa edilemez bir kaygı durumu yani. 

Çatlaklar için kreme devam.Cinsiyetimiz %90 kız. %10'luk kısım için bu hafta Perşembe günü tekrar gideceğiz...







Yorumlar