Çiftçiliğe Merak Salan Masum Şehirli....

Sekiz'in (hala bilmeyenler için 17 haftalık küçük fetüsümüz) heyecanı ile doğal beslenme ve toprak arzusu içimde yeşerdi. Tabii baharın da bunda büyük etkisi var. Tüm televizyon kanallarında farklı farklı uzmanların anlattığı kendi sebzeni yetiştirmenin verdiği haz da beni tetikledi ve sonunda mutfak balkonu için dün alışveriş yaptık. Dereotu, roka, domates, salatalık, sivribiber, kekik ve fesleğen tohumları aldık. Evet herşeyde olduğu gibi bu konuda da abartmadan edemeyip, bir dereotu alıp kenara çekilemedim ve bilumum ne bulduysam aldım.  3 tane beyaz 12 litrelik balkon saksısı ve bir de derin saksı aldık. Tırmık, kürek, ucu delikli birden fazla noktadan sulama yapan serpmeli sulama bıdbıdı, humuslu toprak... Derin saksı bir kaç gündür evde filizlenmeye bıraktığım patates ve soğan içindi. Patatesi ortadan ikiye bölüp gömünce üretim başlıyormuş. İnanılır gibi değil. Şehirde doğmuş büyüp, toprağı sadece annemin çiçeklerinde gördüğüm ve annem için en kıymetli olduklarından haşır neşir olamadığımdan bu konuda cahilin tekiyim. Ama mühim olan niyet diyip bu güzel Pazar sabahı erkenden kalkıp, mis gibi güneşli bir havada toprağı elimizle taşıyıp bütün negatif enerjimizi boşaltarak tohumlarımızı diktik. Hayatımda ilk defa böyle bir dikim yaptım. Altı üstü fransız balkona koyacağımız küçük küçük saksılarda yetişecek yeşillikler. Ama bendeki heyecan sanırsın 40 dönüm bostan yan gel yat Osman. Uyandığımda bahçevan geldi şarkısını söyleye söyleye Gıcım'ı da uykusundan ettim. (Gıcım ki sekiz'in babası ve benim kocam olur) Acemi şansına ne çıkacak bakalım? Hergün heyecan ile gidip kontrol edeceğim. Mahsullerin ve küçük tarlalarımın fotoğrafları yakında inşallah :) Küçük tarlamız için tavsiyesi olanlar yorumlarınızı beklerim...

 

Yorumlar